به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محسن علیزاده در نشست آموزشی و توجیهی مبلغین طرح فلاح با بیان اینکه رشد ایمانی و تقویت و تحکیم باورها و ارزش های دینی و انقلابی مددجویان تحت حمایت در مصون سازی خانواده ها در برابر تهاجم فرهنگی دشمن موثر است، اظهارداشت : طرح فلاح از جمله فعالیت های موثر حوزه فرهنگی کمیته امداد برای تعمیق باورهای دینی، تعظیم شعائر اسلامی، ارتقاء منزلت اجتماعی خانواده ها و مصون سازی آن ها در برابر تهاجم فرهنگی با قدمتی بیش از دو دهه است و با توجه به ظرفیت های معنوی ماه های محرم و صفر، این نهاد اهتمام ویژه ای برای توسعه کمی و کیفی این طرح در استان اتخاذ کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح فلاح ازبرنامه های هفته خوانی در منازل الگوبرداری شد، افزود: این طرح بصورت یک کار مذهبی و سنتی در خانواده ها انجام می شود و کمیته امداد نیز با تبدیل شیوه سنتی به علمی با بهره گیری از مبلغین مجرب، نسبت به برگزاری برنامه های مذهبی در منازل مددجویان تحت حمایت با بیان احادیث و مفاهیم قرآنی، احکام، تاریخ اسلام، مرثیه خوانی در مناسبت های مختلف اقدام می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان یزد در ادامه با بیان فعالیت های فرهنگی این نهاد برای دانش آموزان و دانشجویان و سایر مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: طی سال گذشته 22 میلیارد و 424 میلیون ریال در بخش های مختلف فرهنگی از جمله پرورشی و تربیتی، مشاورهای و آموزش مهارتهای زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانونهای فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار دانش آموز و یکهزار و ۲۰۰ دانشجوی تحت حمایت از خدمات مختلف فرهنگی این نهاد استفاده می کنند گفت : شرکت سه هزار و 444 نفر از مددجویان در کلاس های آموزش خانواده، دریافت خدمات مشاوره ای دو هزار و 56 نفر از مددجویان و همچنین شرکت حدود سه هزار نفر از برنامه های اردویی و کانون های فرهنگی از جمله فعالیهای حوزه فرهنگی کمیته امداد در سال گذشته بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست به عوامل موفقیت در امر تبلیغ پرداخت و خطاب به مبلغین طرح فلاح گفت: کار فرهنگی بخش عظیم زندگی انسان و جامعه است و اگر فرهنگ دینی از جامعه گرفته شود، آن جامعه پوچ و تهی می شود و در واقع معرف یک ملت و جمعیت، فرهنگ آن جامعه است، کار فرهنگی در کمیته امداد می تواند بنیه اعتقادی مددجویان را تقویت کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی تصریح کرد: کارهای تبلیغی باید با اخلاص انجام شود و در تبلیغ فقط خوب صحبت کردن ملاک نیست بلکه علم و معلومات شما باید بیشتر از نطق شما باشد. مخاطب شناسی و سنجش مخاطبان در تبلیغ نیز بسیار مهم است و باید به گونه ای سخن بگویید که عام و خاص سخنان شما را بفهمند.
وی افزود: مبلغین باید خیرخواهانه و بدون حب و بغض سخن بگویند و زینت کلام را رعایت کنند و این موضوع در امر به معروف و نهی از منکر که یک عامل بسیار مهم در قیام امام حسین (ع) نیز مطرح است، موضوع شناسی، نیاز شناسی، مشفقانه صحبت کردن از دیگر موارد مورد نیاز توفیق در امر تبلیغ است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه یک سخنران و مبلغ اگر عملش گفتارش را تصدیق نکند، سخنش تاثیر نمی کند، یعنی عمل و گفتارش باید یکی باشد و به نوعی عمل کند که سخن با عمل تطبیق کند، همدردی و دلسوزی با مردم خصوصا قشر مستضعفی که شما مبلیغن با آنها در ارتباط هستید نیز از نکات مهمی است که ضرورت دارد در تبلیغ مدنظر قرار دهید.
نظر شما